Friday, August 24, 2012

討厭夜蒲



「世上有些事卻只得這次!」這句歌詞來自Rubberband新專輯Easy的「倒行詩」,這話的背後當然就是提醒你要活得精彩,可一不可再。好一句話,但知易行難。工作做到最好,生命活得最好,問題是這個好該如何去定義?

我看芝麻Go Go,他們的老大小霖說那是第一次的台前幕後全澳門人製作,縱然還有太多可以改進的地方,但又有那一個製作沒有改善的空間?目標明確,這怎麼可能不是一個十分的完美動作?

創作是工作,但同樣也是表達內心和思想的渠道,每一次發表,都是傳遞你心裡話的機會,一件衫要能夠最真的將你的性格表現出來,就要由衣料到裁縫都跟你同途同路的,不然大師傅配貴價料都一樣是丈八金剛。

聽周國賢的「Go With the Flow」有這樣一句:「誰又說只能聽人講?」硬橋硬馬,這個更難!因為那個誰根本不是誰,那個誰就是你在進求的財!master and servant? money and slave!
我的其中一位老師Polly說我是文藝青年,我絕不清高也絕非聖人,她的意思大概只想說我比較另類吧!其實我也要食飯飲酒買東買西還要旅行,只是我對我的工作對我的伙伴有足夠的尊重。我越來越明白"Work Like You Don't Need the Money"的重要性,我越來越明白言之無物無能的悲哀。可能你會說我太老氣橫秋,大概年紀都一天比一天大了,在所難免了吧,但我慶幸我就算老也還未有變得糊塗。


不過我想,我應該真的老了,因為我發現我越來越討厭夜蒲!:)




2 Comments:

Blogger Selfless said...

I want to see this daring progressing with new players like how it appeared to be. However, buying runescape gold and I apparently finish a bit gloomy but I receive the activity that rs3 Mobile won't be recognized as abounding let it be. I feel as osrs Mobile is traveling to get all of the absorption and the praise, runescape oldschool gold will be discussed about on funny networking, youtube etc. admitting rs3 Mobile will only be larboard in the dust.Even if they are appear at the above time osrs will all about actually receive the aggregate of the new players. Idk I am just a little afraid for this abecedarian future, I wish it to do able-bodied but I actually don't see Mobile accepting the remedy to it even admitting I wish it to be.

1/24/2019 03:56:00 pm  
Blogger Cecilia said...

As time goes by, we will feel differently. I think this is not necessarily a bad thing.

ACBellsBuy is a professional Animal Crossing game trading service website. Fast shipping is a requirement for customer service evaluation. At the same time, we support online services around the clock and adjust product prices in real-time to ensure that users Buy Bells Animal Crossing.

12/22/2021 09:58:00 am  

Post a Comment

<< Home